De'ale scolii

Cum sunt germanii

Nemtii sunt un popor rece. Venind dintr-o tara latina, unde este stiut ca latinii si esticii sunt foarte primitori si calzi, am fost surprins mai mult decat ma asteptam. Merg in autobuz si nu aud pe nimeni vorbind, poate doar strainii, dar care si eu s-au adaptat stilului de viata al germanilor. Pe strada, la mall, la supermarket, peste tot este liniste. Toata lumea citeste in tren sau in autobuz, toata lumea isi vede de treaba si pe nimeni nu intereseaza persoana de alaturi.

Sunt oameni care au fost invatati cu reguli si care le respecta cu strictete. Stiu in fiecare zi ca autobuzul sau trenul vine la ora 09.03, la ora 09.02 sunt in statie pentru ca la 09.03 punct si nici un minut mai tarziu vine autobuzul. In apartament, nu se obisnuieste sa se discute mai mult de 30 minute sau sa se povesteasca ceva mai in profunzime decat "cum a fost azi la servici, esti bine, esti sanatos".

Ca orice regula, sunt si exceptii. Am intalnit si oameni care sunt foarte diferiti. Vorbareti, deschisi si glumeti. Un lucru am vazut si am invatat pana acum: germanii au nevoie de timp pentru a avea incredere in tine. Pentru ca sa faca ceva pentru tine si sa nu mai fie nevoie sa le spui de 100 ori si sa discute cu tine mai deschis, este nevoie de timp.

1 comments:

chopper_lady spunea...

moama,ce tacuti :O Sa locuiesc eu pe acolo cred ca m-ar da direct pe usa afara :D

Trimiteți un comentariu

Campanii non-profit