De'ale scolii

Ryanair le intrece pe toate

Ideile excentrice (cred ca asa le putem zice) ale managerului companiei aeriene Ryanair, Michael O’Leary, au creat in ultimul timp nenumarate controverse in presa europeana. Insa protectia consumatorului din Germania pune limite creativitatii afaceristului irlandez.

Ryanair, dar si compania germana Air Berlin, au primit un avertisment pentru strategiile indraznete de marketing. Managerul companiei aeriene low- cost, Ryanair, e convins ca in cativa ani, va avea puterea financiara necesara, pentru a cumpara concernul german Lufthansa. Irlandezul Michael O'Leary isi planifica ascensiunea, prin diverse idei de marketing, care mai de care mai surprinzatoare.

Clientul perfect in viziunea lui O'Leary trebuie sa aiba internet, imprimanta, putine bagaje, o greutate corporala ideala si...sa se abtina de la a vizita toaleta in timpul zborului. Ryanair percepe la check-in taxe suplimentare de 40 Euro, pentru tiparirea tichetului de zbor la aeroport, iar pentru al doilea sau al treilea bagaj, clientul scoate din buzunar pana la 60 de Euro. Printre cele mai bizare idei ale managerului irlandez, se afla introducerea taxei de 1 Euro pentru folosirea toaletei in timpul zborului si punerea la plata in viitor, a pasagerilor supraponderali.

Protectia consumatorului din Germania a dat un ultim avertisment companiei irlandeze low-cost, pentru modul in care isi trateaza clientii. Protectia consumatorului a avertizat si compania germana de zbor, Air Berlin, penru perceperea unei taxe obligatorii de pana la 10 Euro, in cazul rezervarilor online. Insa, putine dintre manevrele menite sa aduca bani operatorilor de zbor le intrec pe cele ale managerului Ryanair, care, de curand, a propus corporatiei Boeing sa produca aeronave in care pasagerii vor putea sa calatoreasca in picioare.


1 comments:

Anonim spunea...

Tare tipul :) Calatorie in picioare :))

Trimiteți un comentariu

Campanii non-profit