De'ale scolii

Viata in Germania (I)

M-am gandit sa va spun cam cum este viata in Germania. Preturi, sfaturi si informatii folositoare pentru oricine se stabileste in Germania. O sa scriu mai multe posturi. Daca aveti intrebari ma puteti intreba.

Alimentele sunt mai ieftine in supermarketuri. Exista in fiecare oras retele de magazine (supermarketuri) care poarta acelasi nume. Cele mai convenabile magazine din Germania la preturi sunt la Lidl, Plus, Penny Markt, Toom, Aldi. Mai exista si Hl, dar e mai scump decat celelalte. Alimentele de la magazine specializate (de branzeturi, de carne, brutarii...) sunt mult mai scumpe.

Este important cand va alegeti un apartament sa vedeti si ce supermarketuri aveti in apropiere. Aceasta deoarece va va fi mai comod sa cumparati (mai ales seara) de la magazinul cel mai apropiat. Daca nu aveti supermarketuri in apropiere, veti cheltui lunar semnificativ mai mult pe mancare (si bunuri de uz casnic) decat ceilalti. Sau va trebui sa mergeti un drum lung pana la un magazin mai ieftin.


14 comments:

Anonim spunea...

interesant blogul tau, tine-o tot asa ;)

Anonim spunea...

chestia pe care o scrii tu o poti stii si fara a citi acest blog....intr-un cuvant o prosie de blog !

Anonim spunea...

sal! imi place acest blog, fiind ceea ce eu caut de jumatate de ora - impresiile cuiva care traieste in Germania, nu generalitatzi sau dat cu presupusul ca pe cafeneaua lu' peste unde am citit pana acum pe forum si nu mi-a placut deloc pt ca lumea doar se cearta doar de dragul certei ca pe orice forum romanesc. Il adaug la bookmark ;)

Anonim spunea...

buna ziua!am nevoie de niste sfaturi in legatura cu germania/as vrea sa ma stabilesc acolo si toata lumea ma descurajeaza de felul cum sunt nemtii
ce parere aveti cei care sunteti acolo?

Alexandru Giurca spunea...

Daca vrei sa te stabilesti in Germania inseamna ca ai deja un angajament de munca. Sau ai o companie din care poti trai. Daca ai din ce sa traiesti totul e bine.
Nemtii nu sunt prea sociabili dar in Germania sunt si comunitati de romani importante: Nurnberg, Munchen...
Poti sa-ti faci prieteni nemti dupa o perioada, daca ai preocupari comune si vorbesti acceptabil limba.

Anonim spunea...

ai putea sa te angajezi ca si chelner intr-un bar/restaurant in nurnberg chiar daca nu stii foarte bine limba?

Anonim spunea...

Probabil ca da dar nu vei castiga prea mult. Cu toate astea poti merge la cursuri de limba gratuite si pe masura ce avansezi lucrurile pot merge mai bine.

Anonim spunea...

Am intrat mai mult decat nerabdatoare fiind convinsa ca voi gasi informatii reale si utile.
Ne-ai scris doua fraze cu generalitati. Nu se poate spune ca stii ceva despre viata in Germania, sau ca cineva care se muta acolo se poate baza pe ce ai scris.
Este evident ca cei care au postat cu "interesant si util" iti sunt prieteni ;)

Admin spunea...

Asta era un post vechi de inceput :) Ai dreptate. E departe de a da detalii. Poate vor urma postari mai detaliate.
Cu toate astea poti citi alte posturi despre Germania sa-ti faci o impresie sau poti sa intrebi aici direct ceea ce te intereseaza.

Anonim spunea...

Buna ziua ,am si eu o intrebare : ce pasi trebuie facuti pentru a infiinta o firma de funerare in Germania ? sotul meu este autopsier ,am deschis in Ro o firma ,insa din cauza vietii de aici vrem sa emigram,noi traind aproape 8 ani in-afara nu ne putem reacomoda la aceasta viata stresanta de aici.
multumesc anticipat!

Anonim spunea...

dk nu vorbesti germana,si stii bn engleza,te poti descurca ca si angajat in germani,sau nu se accepta asa cv?va multumesc dk mi-ati putea raspunde!florinake buc.

Anonim spunea...

Daca firma la care lucrezi este una cu personal international atunci probabil ca nu ai probleme daca stii engleza. Altfel e de preferat sa stii limba germana.
Pentru munci mai putin calificate poti sa inveti limba acolo.

Anonim spunea...

Da, sunt in MUnchen de o luna si ceva si vreau sa va spun ca nemti sunt superbi, directi si corecti. Poti lega prieteni si cu ei dar trebuie pusa la punct germana, adica vorbita fluent si totul este ok. De romani nu stiu ce sa zic, cei care sunt deja aici sunt foarte rari care accepta prieteni sincere, eu una m-am lovit de cateva probleme create chiar de romani de la care nu ma asteptam. Dar sunt oameni intre oamnei si poti da si peste romani buni.
Zi buna tuturor

Oana spunea...

intersante informatii.....si eu am un blog informativ despre viata in austria http://viataingraz.blogspot.co.at/

Trimiteți un comentariu

Campanii non-profit