De'ale scolii

S -ul german

In limba germana exista litera ß, care in limba romana nu exista. Aceasta litera se pronunta in germana scharfes s sau es-zett. Aceasta litera este corespunzatoare consoanei "s" din limba romana. ß are, in ortografia noua, o sfera de intrebuintare mult mai restransa decat in cea veche.

Aceasta litera se foloseste dupa vocale lungi si dupa diftongi. In Elvetia nu se mai foloseste deloc. Se inlocuieste prin ss. ß nu exista ca litera majuscula. Se inlocuieste de obicei cu ss de exemplu: Straße --> STRASSE.

La scoala invatam cand sa folosim aceasta litera pentru ca este greu sa iti dai seama cand tebuie sa scrii ß, ss sau numai s. Am facut multe exercitii si saptamana aceasta dau o dictare si trebuie sa invat. Exercitii am gasit si pe internet si o parte dinte ele deja le-am facut.

In imaginea din partea dreapta vedeti in cate feluri se poate scrie aceasta litera. Cei din sudul Germaniei o scriu intr-un mod, cei din este si vest intr-un mod si ceilalti din nord in alt mod.
Pe calculator mai difera si ce fonturi folositi:


3 comments:

Anonim spunea...

merci de post! şi noi am făcut astfel de exerciţii la şcoală,dar nu ne-am axat prea mult pe ele.cele propuse de tine sunt foarte folositoare!
numai bine!

mosneagul spunea...

viziteaza cineva Germania? (excluzand pe cei care re'zidesc zonal temporar )

Anonim spunea...

@mosneagul: Te referi la excursii?

Trimiteți un comentariu

Campanii non-profit