De'ale scolii

Religia - o materie suplimentara

Berlinezii s-au hotarat, ca religia sa fie o materie suplimentara la scoala. Copiii vor trebui sa faca etica, pentru ca este folositoare, iar religia nu este foarte importanta.

Duminica, in Berlin, oamenii din oras au trebuit sa voteze, intre religie si etica: sa devina religia o materie optionala sau sa devina etica o materie optionala. Initiativa "Pro Reli" s-a ocupat cu copiii, pentru ca si ei puteau sa voteze. La vot au luat parte numai o treime din cei trei milioane de oameni care traiesc in Berlin. Cei mai multi dintre ei au votat cu "da", deci va ramane ca in prezent: etica se va face, iar religia va fi optionala.

In Berlin etica este obligatorie din clasa a-7-a. Pentru ca in capitala traiesc foarte multi oameni din alte culturi, scolile s-au gandit ca elevii sa schimbe informatii intre ei despre traditii, cum se comporta, obiceiuri, ce mananca, stil de viata...

1 comments:

Cedik spunea...

Ti-am citit comentariul de pe blogul meu, am citit si ce ai scris aici si acum iti spun si parerea mea.
Religie am facut si noi la scoala, tot ca materie suplimentara/optionala si de fiecare data am facut-o, vorba dirigintei mele din liceu, voluntari-obligatorii. Era suplimentara doar pe hartie ca ne-o bagau tuturor pe gat.
In gimnaziu a fost cum a fost deoarece am avut intr-adevar un preot demn de respect dar in liceu... vai de capul meu...
Imi venea sa ma ridic de pe scaun si sa ma cert cu preotul la fiecare ora cand auzeam ce idiotenii debita, ca sa nu mai zic ca venea la scoala cu manifeste legionare si ne spunea de evrei, ca sunt malefici si ca distrug lumea, si ca masonii, care tot evrei sunt, ne conduc pe toti.
Religia NU are ce cauta in scoli, oricum ai lua-o. Religia tine de spiritualitate, de credinta, nu de educatie.
Sunt insa de acord cu introducerea unei istorii a religiei, care sa prezinte intr-o maniera obiectiva toate religiile importante ale lumii pentru ca asa ceva ar avea intr-adevar rost. Altfel... e doar o tampenie.

Trimiteți un comentariu

Campanii non-profit