De'ale scolii

La revedere Tempelhof


Aeroportul Tempelhof din Berlin se inchide astazi. A functionat neintrerupt timp de 85 de ani.

Berlinezii sunt legati sentimental de acest aeroport pentru ca pe el au aterizat avioanele americane in Al II lea Razboi Mondial.




O istorie sumara:
8 octombrie 1923 - Se deschide aeroportul Tempelhof
1 aprilie 1939 - incep zborurile internationale
aprilie 1945 - La sfarsitul lunii este ocupat de trupele sovietice. Mai apoi intra sub controlul americanilor.
18 mai 1945 - Reincep primele zboruri civile.
1948 - 1949 - Podul aerian pentru Berlin (Berliner Luftbrücke): 277728 de zboruri au ajutat populatia din Berlinul de Vest
5 iulie 1951 - Tempelhof ramane numai pentru zboruri civile
1954 - Tempelhof devine al III lea mare aeroport din Europa
1995 - Lufthansa muta toate zborurile pe aeroportul Tegel
16 martie 2006 - Autoritatea aeronautica din Berlin-Brandenburg aproba extinderea aeroportului Schönefeld ca aeroport principal al Berlin-ului
27 aprilie 2008 - Referendumul contra inchiderii lui Tempelhof nu are suces
30 octombrie 2008 - La revedere Tempelhof

10 comments:

Anonim spunea...

Tin minte ca prima data cand am venit din Romania in Germania, in Berlin, am aterizat la aeroportul Tempelhof. Prima data am venit in Germnia in 1985. Pe atunci erau alte vremuri. Ateriza si Lufthansa la Tempelhof. Acum nu mai aterizeaza.

Anonim spunea...

Complicate timpuri in 1985. Totusi se aude ca se face un muzeu la Tempelhof.

Anonim spunea...

off: Se pare ca ai mai avansat la Ze List! Bravo!

Anonim spunea...

Un site foarte frumos despre istoria aeroportului Tempelhof este
http://www.jedelsky.de/flughafen_tempelhof/index.html

Eu insa nu ma pricep foarte bine la germana.

Anonim spunea...

Eu am aterizat numai la aeroportul Tegel panaacum Bine ca am fost doar de 2 ori.

Unknown spunea...

@anonim 2: Multumesc pentru site. Eu am scris numai pe scurt. Binenteles ca povestea este mult mai mare.

Unknown spunea...

@anonim 3: Eu am aterizat la aeroportul Tegel si la aeroportul Schönefeld. Nu am fost niciodata la Tempelhof desi ar fi fost interesant.

Unknown spunea...

@ionut: Se pare ca locuiesti de mult in Germania. Ai aterizat si la celalalte nu?

Anonim spunea...

Am o tema la germana si nu stiu ce inseamna:

* "Sie hat sich umgedreht"
* "Das Wegen"

Ma poti ajuta?

Scuze ca este off-topic.

Unknown spunea...

Astea inseamna:

Sie hat sich umgedreht:

* Ea s-a intors.
* Ea s-a rotit.
* Ea s-a invartit.


Das Wegen:

* Din cauza asta...
* Din cauza ca...

Sper sa iti foloseasca. Era bine sa stiu frazele complete.

Trimiteți un comentariu

Campanii non-profit