De'ale scolii

De cate ori poti indoi o foaie de hartie?

Pentru o foaie de A4, raspunsul e clar, de 7 ori. Poti sa vii si cu tirul peste foaie ca tot de 7 ori o poti indoi. Am vazut in urma cu cateva saptamani la televizor faza cu acest mit. Dupa lungi incercari, au ajuns la Nasa, unde au “imprumutat” un spatiu acoperit, cat un teren de fotbal de mare. Aici au adus 16 suluri de hartie cumparate. Au reusit in final, sa indoaie hartia de 11 ori, insa cu mult ajutor din partea materialelor. Din pacate nu am gasit acest clip pe net, insa am gasit unul mai vechi, in care tot ei au reusit sa indoaie hartia de 9 ori.





Adevarul e ca fara ajutorul unor materiale nu poti indoi o foaie de hartie, mai mult de 8 ori, indiferent cat de mare ar fi. Abia reusesti cu una de A4 sa ajungi la numarul 6 sau 7.

Am incercat si eu. Eu am reusit numai de 6 ori.
Stiti de ce nu se poate mai mult?

3 comments:

Anonim spunea...

Nu de poate mai mult pentru ca grosimea creste exponential.
Daca indoi odata obtii 2
daca indoi din nou obtii 2^2 = 4
daca indoi de trei ori obtii 2^3 =8
...
daca indoi de 11 ori obtii 2^11=2048
daca indoi de 12 ori 2^12 = 4096
daca indoi de 13 ori 2^13 = 8192

Daca hartia ar avea 0,2 mm se obtine la a 13a indoire o grosime de 1638,4 mm adica cat inaltimea unui copil!

Am facut bine?

Anonim spunea...

:)) ce fain! ...tre sa spun ca n-am putut rezista..am luat si am impachetat o foaie A4..ma rog..de caiet si mi-a fost lene s-o rup in jumatate deci a fost foaie dubla..si la a 6-a mi-a sarit foaia-n ochi ! :)) interesanta chestie..relativ inutila, dar interesanta :P

Anonim spunea...

dc o poti indoia de 8 ori numai explicatii cer?

Trimiteți un comentariu

Campanii non-profit