De'ale scolii

Imnurile Romaniei

Am invatat la scoala imnul Germaniei. M-am gandit sa aflu cate imnuri a avut Romania in istoria sa moderna. Am descoperit 6 imnuri.

Marş triumfal şi primirea steagului şi a Măriei Sale Prinţul Domnitor (1862-1884)
Trăiască Regele (1884-1948) (Sunet ascultă imnul)
Zdrobite cătuşe (1948-1953) (Sunet ascultă imnul)
Te slăvim, Românie! (1953-1977) (Sunet ascultă imnul)
Trei culori (1977-1989) (Sunet ascultă imnul)
Deşteaptă-te, române! (1989-prezent) (Sunet ascultă imnul)

Am observat ca toate spun despre lupte, cu exeptia imnului Trăiască Regele.

8 comments:

Anonim spunea...

Cel mai mult imi place "Traiasca regele". Care imn iti place tie cel mai mult?

Anonim spunea...

Mie imi place cel mai mult imnul actual. Nu il stiam pe al Germaniei. Il stiam numai de la meciurile de fotbal.

Anonim spunea...

Si noi am facut un post mai demult.

Anonim spunea...

Nu stiu raspunsul l-a intrebarea saptamanii. Banuiesc ca Franta este raspunsul corect.

Unknown spunea...

@ada: Pune link-ul in comentariu aici pe blog.

Unknown spunea...

@ana: Traiasca Regele este unn imn frumos. versurile au fost scrise de Vasile Alecsandri iar muzica de Eduard Hübsch.

Unknown spunea...

@ionut: melodia Imnului Germaniei este frumoasa. A fost scrisa de Franz Joseph Haydn acum 211 ani. Versurile de August Heinrich Hoffmann von Fallersleben in 1841. Voi traduce strofa a treia intr-o postare viitoare.

Unknown spunea...

@crazy man: Duminica voi publica raspunsul corect. Acum nu pot zice nimic :)

Trimiteți un comentariu

Campanii non-profit