De'ale scolii

Siguranta pe internet pe retelele sociale in 2010

Fundatia germana pentru protectia consumatorului "Stiftung Warentest" a testat zece mari retele sociale in internet, printre care Facebook, MySpace si Xing. Concluziile sunt ingrijoratoare: utilizatorii risca sa piarda controlul asupra propriilor date. Reprezentantii fundatiei germane pentru protectia consumatorilor au intrat in diverse retele de socializare din internet sub nume false, pentru a afla cat de bine sunt protejate datele personale ale utilizatorilor. 

Rezultatele nu sunt prea incurajatoare, in special in cazul marilor retele americane precum MySpace si Facebook. Retelele de socializare germane ca StudiVZ sau SchülerVZ au avut rezultate mai bune, deoarece utilizatorii pot influenta in mai mare masura ceea ce se intampla cu datele lor. 

Pentru a testa securitatea datelor personale, reprezentantii protectiei consumatorilor i-au rugat pe sefii retelelor sa le permita simularea unui atac al hackerilor. Rezultatul: unele retele de socializare sunt victima ideala pentru hackeri. Chiar si un elev care se pricepe la calculatoare ar fi reusit cu un program simplu sa sparga codurile pentru a avea acces la profilurile userilor, pe care le-ar putea manipula in voie.

0 comments:

Trimiteți un comentariu

Campanii non-profit