De'ale scolii

Cu metroul prin Berlin in siguranta

Compania de transport in comun a Berlinului, BVG, se mandreste cu cele 250 de milioane de kilometri parcursi anual pe strazile si in subteranul metropolei, ceea ce ar insemna zilnic o calatorie pe luna si inapoi. De acum incolo insa, pasagerii nu vor mai calatori singuri, ci vor fi insotiti si protejati de "Big Brother", pentru ca toate cele 1.268 de metrouri din Berlin vor fi dotate cu camere de filmat. Cei mai multi locuitori ai capitalei au declarat ca se simt mai in siguranta sub privirile autoritatilor. In prezent, toate statiile, inclusiv cele subterane sunt prevazute cu sisteme de supraveghere video, iar cu exceptia cazurilor in care se constata abuzuri, calatorii raman protagonistii acestor filme, pe o perioada de 24 de ore.

In anul 2008, compania de transport in comun a Berlinului a predat politiei 1.300 de filme, care au surprins infractiuni si fapte cauzatoare de prejudicii, petrecute in metrourile din capitala. In cele mai multe cazuri a fost vorba despre furturi, atacuri asupra angajatilor BVG si distrugeri de bunuri private si publice. Camere de filmat exista deja in 420 de trenuri urbane, iar pana in anul 2013, compania BVG intentioneaza sa monteze sisteme de supraveghere si in cele peste 840 de metrouri de generatie mai veche. Reteaua de metrouri si tramvaie a Berlinului e cea mai extinsa din Germania, totalizand peste 450 de kilometri. Conform Oficiului de statistica Berlin- Brandenburg, in vagoanele Companiei se transporta anual 400 milioane de calatori.

2 comments:

Ionutz spunea...

Pentru un baiat de 14 ani esti foarte inteligent. Gandesti foarte matur pentru varsta ta. Probabil ca si parintii te ajuta sa mai scrii. Daca ma insel, atunci te admir. Multumesc de comentariul de pe blogul meu. Am vazut ca esti interesat de Twilight saga. Am scris vreo doua postari pe blogul meu pentru ca toate filmele se vor filma aici in Vancouver. Multa bafta la scoala si spor la invatatura.

Sponsorul spunea...

@Sergiu: Sponsorul mai da cateodata, foarte rar, o idee :) Dar efortul constant e al pustiului. Care are aproape 13 ani. Sponsorul se mai ocupa si cu tehnica. Cam asta e rolul sau.

Trimiteți un comentariu

Campanii non-profit