De'ale scolii

Cum ar fi sa spunem doar adevarul?

Stateam si ma gandeam la un lucru imposibil in lumea asta a noastra, si anume la cum ar fi daca cu totii am spune adevarul adevarat oricand, oriunde si oricui. Adica nimeni sa nu poata minti, ascunde, ocoli sau devia atunci cand se vorbeste, cand se discuta intre 2 sau mai multe persoane. Va dati seama ce ar insemna ca toti cei care intra in vorba cu tine, amicii sau parintii etc., sa iti spuna absolut direct ceea ce gandesc despre tine sau ideile tale.


Si tu sa fi pus in aceeasi situatie, sa nu poti spune decat lucurile adevarate pe care le gandesti despre oricine intra in contact cu tine… cate necazuri ar aparea daca acest lucru ar fi posibil. Este foarte bine ca gandurile raman doar ganduri si avem posibilitatea sa le filtram si sa exprimam doar ceea ce trebuie. V-ati gandit vreodata ce gandeste interlocutorul vostru atunci cand vorbiti (poate uneori in contradictoriu)? Ar fi ingrozitor sa "auzim" gandurile celor din jurul nostru, lumea nu ar mai fi la fel… Oare ne putem considera mincinosi din nastere!?

2 comments:

miruna spunea...

interesant post. şi eu m-am gândit deseori ce ar fi dacă toţi ne-am auzi gândurile şi nu mi-a venit în minte decât un singur cuvânt:haos.în primul rând,nu am rezista tumultului de informaţie,apoi probabil că ne-am distruge unii pe alţii într-un timp record.
se pare că am fost creaţi de o forţă destul de inteligentă şi prevăzătoare,din moment ce am ieşit nişte mecanisme atât de complicate şi capabile de a ne menţine în viaţă,fie şi prin ceea ce tu numeşti "minciună".nu-i aşa?
dacă privim lucrurile dintr-un anumit unghi,tăinuirea adevărului mai poartă numele de diplomaţie şi rezolvă adesea multe conflicte.

cât despre întrebarea retorică din final...cred că e mult spus "mincinos din naştere"."reflexul de a minţi se naşte odată cu aşa-numita conştiinţă şi nu cu omul în sine.aşadar,se poate spune că şi minciuna este un element al evoluţiei umane.

Anonim spunea...

Intradevar, interesant post. Nu este vorba de minciuna ci de faptul ca, majoritatea oamenilor nu spun ceea ce gandesc. Este normal, in acest fel se protejeaza pe ei dar, uneori, si pe cei din jurul lor. Nu stiu daca asta e minciuna.

Trimiteți un comentariu

Campanii non-profit