De'ale scolii

Istoria locomotivei

Astazi se implinesc 184 de ani de cand, la 27 septembrie 1825, George Stephenson a pornit primul tren tras de o locomotiva cu aburi. Acesta a strabatut distanta dintre Stockton si Darlington (15km) in 65 de minute. Iata ce spuneau inginerii vremii, adversari ai locomotivei, despre proiectul unei cai ferate de la Liverpool la Birmingham:

  • Ar tulbura linistea vacilor care pasc si deci vor da mai putin lapte. E posibil ca unele dintre aceste vaci sa ajunga sterpe. 
  • Zgomotul locomotivei va speria in asa masura gainile din intrega regiune incat nu vor mai putea oua in pace, ceea ce va pricinui gospodarilor pagube insemnate. 
  • Locomotiva zvarle in vazduh un fum otravitor care va ucide toate pasarelele. cerul se va innegri din pricina funinginii de la cazanul locomotiovei, incat soarele nu se va mai vedea ca inainte. 
  • Scanteile de la locomotive ameninta granele de pe camp iar la trecerea prin sate si targuri vor aprinde casele oamenilor. 
  • Caii vor disparea cu desavarsire, nu numai din pricina concurentei, dar si din lipsa de hrana, deoarece iarba si fanul vor fi arse de locomotiva. 
  • Calatorii vor fi amenintati de cel mai mare pericol deoarece o explozie a cazanului locomotivei ii va face pe toti praf si pulbere. 
O galerie  foarte frumoasa cu poze cu locomotive cu aburi in Romania o gasiti aici: http://cfr.stfp.net/?class=08. Iata una mai jos (autor Alex Rasteiu):



2 comments:

Anonim spunea...

Iata ca si in Romania mai sunt locomotive cu aburi. Cand le vom vedea mergand cu trenuri de vacanta?

mirunab spunea...

despre mocăniţa din maramureş spune foarte frumos cătălin hegheş, un ziarist mureşean de calitate, zic eu.

Trimiteți un comentariu

Campanii non-profit