De'ale scolii

Din idei simple se pot face bani multi

Designeri, arhitecti, creatori de moda sau artisti. In Germania acesti oameni creativi au devenit un factor economic important. Numai in cursul anului trecut, cifra de afaceri in domeniu a fost de 132 miliarde euro. Numarul celor care lucreaza in acest sector se ridica la un milion - 28% dintre acestia ca persoane fizice autorizate sau ca proprietari de firme.

Intrucat potentialul acestei categorii profesionale este urias, guvernul de la Berlin a demarat o initiativa prin care urmareste stimularea acestui sector economic relativ tanar. O simpla privire in afara Germaniei, de exemplu in Elvetia, demonstreaza ca dintr-o imaginatie bogata si putina initiativa se poate naste o firma prospera.

Fratii Markus si Daniel Freitag si-au transformat numele de familie intr-o marca: gentile Freitag. Practice si impermeabile, acestea au aparut pe piata in urma cu 16 ani. Prin fata casei fratilor Freitag treceau zilnic zeci de camioane. Ceea ce pe altii i-a scos din sarite, pe ei i-a inspirat. Dintr-o prelata de camion folosita si o centurs de siguranta, cei doi frati au creat, pe masa din bucatarie, prima geanta. Sunt surprinzator de rezistente. Cea mai veche geanta are 16 ani si inca mai poate fi folosita.

Astazi, producatorul elvetian Freitag are 85 de angajati si scoate pe piata circa 200.000 de bucaţi anual: genti sport, sacose rezistente, genti pentru bicicleta, borsete... Culori si linii clare, design simplu - aceasta este deviza fratilor Freitag. Dupa spalare si uscare, acestea sunt fotografiate pentru ca viitorii clienti sa poata vedea ce variante de culori exista. Din centuri de siguranta se confectioneaza curelele gentilor Freitag. Produsele sunt comercializate in intreaga lume atat pe internet, cat si in magazine.

Prima geanta Freitag este expusa la "Museum für Gestaltung" din Zürich, in cadrul expozitiei "everything design". Un model asemanator poate fi admirat in vitrinele Muzeului de Arta Moderna de la New York. Gentile Freitag au succes. Markus Freitag a ramas acelasi: nici in ziua de astazi nu are masina. La firma in care a investit atatia banisi timp se duce si acum cu bicicleta.

1 comments:

Anonim spunea...

Excelent post. Idei bune pe criza asta. Si tipul nici nu are masina :) E biciclist

Trimiteți un comentariu

Campanii non-profit