De'ale scolii

Marile orase si protectia mediului

"Sunt marile orase oglinda societatii?", se intreba de curand Süddeutsche Zeitung (cotidian german). Imaginea fiecarui oras ar avea de castigat daca edilii ar pune mai mult pret pe protectia mediului. De exemplu, odata cu lansarea conceptului "City of Cyclists", directorul Administratiei Drumurilor din Copenhaga a atras simpatia multor cetateni de-ai sai. „Alaturi de Amsterdam, Copenhaga se situeaza in fruntea clasamentului mondial la numarul de pietoni si biciclisti care se deplaseaza prin centrul orasului. Pana in 2015, jumatate din drumurile facute catre locul de munca sau catre scoala vor fi pe bicicleta. De aceea, investim anual intre zece si douazeci de milioane de euro in extinderea drumurilor de biciclete", spune acesta.

Copenhaga se numara printre cele opt finaliste la titlul "Green Capital". In orice caz, castigatorii din 2010 si 2011 se cunosc inca de pe acum: Stockholm si Hamburg. Multe orase isi infrumuseteaza imaginea pentru a-i atrage pe tinerii cu studii superioare. In timp ce multe sate din estul Germaniei se depopuleaza, riscand astfel sa piara, orasele in care protectia mediului joaca un rol important profita de pe urma cresterii populatiei. Se estimeaza ca, pana in 2020, pe strazile Germaniei vor circula in jur de 2,5 milioane de autoturisme cu propulsie electrica.

Cu un pas inaintea Germaniei, presedintele Nicolas Sarkozy anunta la Salonul Auto de la Paris din 2008 ca, in urmatorii patru ani, statul va sprijini constructorii de masini electrice cu peste de 400 de milioane de Euro. In ultimii 150 de ani, orasul Paris s-a remarcat prin proiectele sale de infrastructura si urbanizare. In secolul al XIX-lea, Napoleon al III-lea a construit 150 de kilometri de strazi de circulatie.

0 comments:

Trimiteți un comentariu

Campanii non-profit