De'ale scolii

Europa de Vest si Centrala

Scoala se incheie pe 15 iulie iar noi la geografie am terminat saptamana aceasta tema Europa Centrala pentru ca deja am facut Europa de Vest, Europa de Sud si Europa de Nord. Am invatat toate tarile, de exemplu Austria, capitalele acestora, cum ar fi Berlin si am mai invatat si rauri importante in aceasta zona.

Fiecare copil din clasa a trebuit sa faca o mica prezentare a fiecarei tari din Europa. Cum noi nu am ajuns inca la Europa de Est, eu nu am putut sa fac o prezentare despre Romania. La fiecare tara ne-am notat cateva informatii in caiet pentru ca poate ne folosesc in clasele urmatoare, la liceu. Sa revenim. Vreau sa va spun cate ceva despre Europa Centrala.

Tariile Europei Centrale sunt Germania, Polonia, Slovacia, Austria, Elvetia, Ungaria, Cehia, Slovenia, Croacia, Serbia si un stat foarte mic - Lichtenstein. Cele mai mari orase din Europa Centrala sunt: Berlin, Budapesta, Viena, Hamburg, München, Varsovia si Prag. Exista si doua mari aglomeratii urbane: Rhein-Ruhr (cu 9 mililioane locuitori) si Katowice (3 milioane locuitori).

Clima este o clima oceanica si continentala, iar pe mari intinderi exista un climat de munte. Cele mai importante rauri sunt Rinul, Dunarea, Oder, Elba si Viltuva.

Am mai scris si despre Europa de Sud si Europa de Vest.

0 comments:

Trimiteți un comentariu

Campanii non-profit