De'ale scolii

Cel mai lung cuvant

Titina este o proteină care ajuta la contractia muschilor. Aceasta este cea mai mare proteina cunoscuta, compusa din 34.350 aminoacizi. Dar cel mai interesant lucru in legatura cu aceasta proteina este faptul ca denumirea ei stiintifica reprezintă cel mai lung cuvant din lume.

Formula chimica a titinei este C132983H211861N36149O40883S693, deci imaginati-va cat de mare este denumirea stiintifica. Aceasta are 189 819 de litere.

Aici aveti intreaga denumire a acestei proteine.

58 comments:

Anonim spunea...

maaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaama cate litere frate!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Anonim spunea...

Fraaaaaaateeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!!!!!! SA mor yo!!! :-O

Unknown spunea...

Salut, te rog sa-mi schimbi si mie adresa din http://lainceputdedrum.blogspot.com in www.lainceputdedrum.com . Multumesc anticipat!

Anonim spunea...

este cel mai lung cuvant pe care l-am vazut

Anonim spunea...

defapt.
e un cuvant scris de mai multe ori.

cine crezi ca e prostul sa tina minte un asemenea cuvant?

Anonim spunea...

Nici nu trebuie sa-l tina minte. Sunt reguli precise de formare a denumirilor formulelor chimice. De accea se repeta un cuvant de mai multe ori acolo.

Anonim spunea...

Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa ,mama ce cuvant lung , si sa stiti e un singur cuvant.O-i fi vazut eu cuvinte lungi dar asta le intrece pe toate.

Anonim spunea...

vreu sa invat si eu cuvantul acesta
Cum pot sa-l memorez?

Unknown spunea...

Nu stiu cum l-ai putea memora :)

Anonim spunea...

doamneeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee ce e asta frate un ?vrea sa fie un cuvant?ca yo nu cred

Anonim spunea...

maaaaaaaaaaaammmmmmmmmmmmmmmaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa meaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa 'inima mea'' my heart'' water pls water""" ce cuvant e asta doaaaaaaaamneeeeeee?????????????? ma doare pe mn mana cat scriu o pagina a4 dapai un roman un cuvant? poi cred k ar muri loomea daca am avea numai cuvinte dastea de scris oooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo :O

Anonim spunea...

doamneeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!!!!!!!!!! inveti Luceafarul de Eminescu si nu inveti nici o jumatate din cuvantu asta

Anonim spunea...

waw........nici nu pot sa-l pronunt

Anonim spunea...

Ohhhhoooooooooooooo.........Este incredibil de mare!!!!!!!!!!!!!Nici nu mi-as fi putut imagina ca in lume exista un cuvant de 189 819 de litere.

Anonim spunea...

OH MY GOOOOD . AM INVATAT LUCEAFARUL SI O POEZIE DE 32 DE PAGINI..FRATE ASTA E IMPOSIBIL...AM MEMORAT DOAR 12 RANDURI.. SI ALEA CA LEAM SCRIS PE FOAIE SI LEAM REPTETAT 6 SAPTAMANI:))...DHOAMNE ASTIA NU SUNT NORMALI...DAR L-AM CITIT PE TOT..SI UN CUVANT SE REPETA CEL PUTIN DE 100 DE ORI:))...

Anonim spunea...

Doamneee` :)) ... Aici poti sa spui o poveste dintr`un cuvant :)) ... In fine :-j ... ala ii smecher care il poate invata :))

Mate2000(euMATEMATICIANU') spunea...

bai copii e clar cum il poti invata.daca invat formula in 10 minute e in capul meu ,,cuvantul asta lung,,sa stiti ca este o formula aici..ca la matematica...nu ati vazut ca se repeta de mai multe ori .deci nu va mai mirati atat...~o)

Anonim spunea...

minte nu are 189819 litere are string(191666) !nam stat sa numar nus noob am folosit functia array in php

Anonim spunea...

daca va dati mari care este cuvantul cel mai lung cuvant din limba romana este pneumonoultramicroscopicsilicovolcaniconioza

Anonim spunea...

Nu "ne dam mari" dar avem peste 1,70m

Anonim spunea...

auleu asa cuvant na-m mai vazut in viata mea

Anonim spunea...

lol daca il intinzi ai ceva de mers pe el:))

Anonim spunea...

ba sunteti buti toti uitativa bine in poza sa vezeti ca scrie ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZ C132983H211861N36149O40883S693 dar asta este lung dar nu este cel mai lung cuvant

Anonim spunea...

ce mah ?

Anonim spunea...

sa-mi bag picioru. ce lung e fratele meu

Anonim spunea...

Nu stiu ce sa cred.
Formula este intr-adevar lunga
[C132983H211861N36149O40883S693], dar ca sa o scrii in cuvinte chiar trebuie repetate cuvinte cum ar fi "glutamy" sau "seryl"? De exemplu, cand scrii P2O5, se citeste "pentaoxid de fosfor" si nu "Posforfosforoxigenoxigenoxigenoxigen". Nu stiu daca am facut o comparatie buna, probabil ca la titina conteaza si ordinea aceea si din aceasta cauza trebuie scrie toate, insa cineva ar trebui sa gaseasca un algoritm de simplificare a cuvantului ... Pentru ca e prea lung!
PS: Cand am citit articolul, chiar ma intrebam DE CE nu ai pus si cuvantul, pentru ca el era cel mai important pana la urma. Dar dupa ce am intrat pe adresa aceea si am vazut ce cuvant e... mi s-a explicat tot! :))

Unknown spunea...

cel mai lung cuvant este :
abcdefghijklmnopqrstuvqxyz

Anonim spunea...

ma intreb cat timp i-a luat sa il scrie pe calculator

Anonim spunea...

Nu cred k e adv aces cuvat....pnm nu are cum....nimeni nu cred k il poate memora

Anonim spunea...

sami sugeti pula

Anonim spunea...

Se scrie "sa-mi" nu "sami". Mai invata.

Anonim spunea...

loooool
Am vrut sa postez titaniumul dar nu am reusit deoarece este prea lunga denumirea:))

Anonim spunea...

oh dear god. that's a long word
nu cred sa existe un cuvant mai mare ca asta
si chiar daca ar fi vorba de o alta formula chimica cred ca acest cuvant ar castga preminul de cel mai lung cuvant din tot universul nu din toata lumea

Anonim spunea...

mama mia

Anonim spunea...

saimi bag picioarele ma nene ca nu are cum sa fie asa de lung de nush cate liere dao in masa

Anonim spunea...

wooow...tare as vrea sal vad cum arata =))

Anonim spunea...

pai, shi care е kuvintul? sau nu ajung karaktere))))

Anonim spunea...

Merg doar 4096 caractere :)

Anonim spunea...

Acesta este linkul unde se poate vedea cel mai lung cuvant :)

http://www.tpu.ro/informatii-utilitare/care-este-cel-mai-lung-cuvant-din-lume/

Anonim spunea...

ba da-o incolo e culmea mi-a luat 3:57:32 sa-l pronunt si de abia mai pot vorbi jur ca l-am pronuntat dar ma luase ameteala deja cum sa fie un cuvant asa lung n-am mai vazut in viata mea imi vine sa dau cu capu de pereti cat de mult am citit asta e luceafarul la puterea 100

Anonim spunea...

naspa

Anonim spunea...

ba io nul gasesc care draq e??

Anonim spunea...

cel mai lung cuvant din lume este: pulamitazoizarsksidgfjfugjkghrk,shvgbkjdgkhrtkchbfgjrksmskytbnslshfbgdjwfxccyftrheisjfrsa;LAGACHDYEFDKSYDBDKDHFDHVJRGJHFVHFVNNFJHGBVRKJEBV.L JGVHDBHNCJMFKDFVGBHDJXGDHJKSLLSKDJRGTYFYHDUJKMRNJUFHRJFRRDJEKL;WLSEKDJHFYJKLE;WLKEJHFJKLEFJHJKDLFYTURIOEP;'S./C,MVNBHGYTURIOE;SELDKJHFDJKSWL;WEKRYGHDNMKRIUYHGFJKILDKJHFFGTYHJKL;KLKJHGFDFGHJKLHGFDSDFGH

Anonim spunea...

ba sa moara gibilan daca retine cineva 189 819 de litere ce pielea mea

Anonim spunea...

pneumonoultramicroscopicsilicovolcaniconioza(boala de plamni)

Anonim spunea...

un cuvan invatat in 3 min:hippopomonstruoquipedalophobia!!!lol ii tare???stiti careva ce e??

Anonim spunea...

e betonnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn

Anonim spunea...

trezirea mai taiati din litere

Anonim spunea...

omggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggg cn poate tine minte un asemenea cuvant
? cred ca nimeni

Anonim spunea...

wowwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwww
nici einstein nu tine minte alea
d-apoi noi!

Anonim spunea...

ai dreptate mai e lung sa stii dar nu imi pasa ca nu treabuie sa il invatam decat daca suntem oameni de stinta. cacamas in el de cuvant.

Anonim spunea...

asta nui cuvant lol ce chestie e lung dar asta nui cuvant verificati

maria spunea...

Moama cate litere are cuvantul asta e foarte lung oricum nu trebuie sa-l retin sau sau sa-l invat ce bine :))

Anonim spunea...

da,nu e cuvant,e o chmicala! am retinut un sfert din ea...dar stai,de ce il memorez,in fine

Anonim spunea...

Bai este o chimicala nu un cuvant. Cel mai lung cuvant din lume are 44 de litere si este: pneumonoultramicroscopicsilicovolcaniconioza.

Anonim spunea...

cel mai lung cuv din lume nu are 780 si ceva de mii de litere are 3milioane 808miide litere si pana akm numeni nu l-a pronuntzat asa k mai informatziva

Aer conditionat spunea...

eu credeam k e cel din Mary Poppins dar se pare ca e shokt de mare aceasta denumire:-o

Lenjerie intima spunea...

haha foarte tare :D

Trimiteți un comentariu

Campanii non-profit