De'ale scolii

Despre moschee

La L.E.R. am invatat astazi despre locul unde se roaga musulmanii, moscheea. Nu prea am discutat foarte mult timp pentru ca nu am avut timp. Uitati ce am aflat:

  • Moscheea nu este numai un loc unde musulmanii se roaga, ci si unde musulmanii invata si se intalnesc.
  • Cele mai importante moscheei sunt Moscheea Quba şi Al-Masjid al-Nabawi din Medina, apoi, Moscheea Al Aksa din Ierusalim, moscheea Omaiazilor din Damasc...
  • Conform traditiei, musulmanii nu pot intra in moschee decat dupa ce se spala si isi lasa incaltamintea la intrare.
  • Rugaciunile se tin in sala de rugaciuni a moschei unde exista locuri separate de rugaciuni pentru femei si barbati.
  • Cel mai important loc sacru islamic este sanctuarul Kaaba din Mecca, Arabia Saudita, construit dupa vointa lui Allah.
  • Cea mai veche moschee construita de musulmani este Moscheea Quba din Medina.
  • Traditia islamica impune reguli privind imbracamintea atunci cand se intra intr-o moschee. Aceasta trebuie sa fie cat mai simpla si sa acopere intreg corpul.
  • Arhitectura originala a moscheeilor prevede construirea unor cupole deasupra centrului salii de rugaciuni, precum si minarete, de asemenea si gradini interioare unde musulmanii se pot odihni.
Mai jos este Moscheea Albastra din Istanbul:


2 comments:

Crok spunea...

marfa imaginea

miru be spunea...

au fost şi părinţii mei acum câteva săptămâni la moscheea abastră,dar nu au avut voie să intre la slujbă. au putut să o viziteze abia după terminarea slujbei. se pare că e uzn loc de vizitat,într-adevăr.

Trimiteți un comentariu

Campanii non-profit