De'ale scolii

Unde este expusa pasarea maiastra?

Una din pasarile lui Brancusi este in colectia Peggy Guggenheim de la Paris. Pasarea sculptata in 1910 nu se cunoaste unde a ajuns. Se presupune ca intr-o colectie particulara.

Muzeul de Arta din Craiova are sediul in palatul familiei Jean Mihail din str. Unirii, nr.15, construit íntre 1900-1907 dupa proiectele arhitectului francez Paul Gottereau.

La baza constituirii muzeului stau colectiile daruite de Alexandru si Aretia Aman orasului pentru constituirea unei fundatii in cadrul careia a functionat din 1908, pinacoteca, biblioteca si muzeul din orasul Craiova.

Muzeul expune o serie de sculpturi ale lui Brancusi precum: Vittelius, Orgoliu, Cap de fetita, Cap de baiat, Sarutul, Coapsa, Domnisoara Pogany

In 1897 Brancusi sculpteaza bustul lui Gheorghe Chitu fondatorul scolii de meserii.

Unde este expus acest bust acum?



18 comments:

Anonim spunea...

Am avut ocazia sa vad una din pasarile lui Brancusi la "The Metropolitan Museum of Art", New York. Am ramas fara suflare in momentul cand am nimerit in incaperea ce gazduia lucrarile. Extraordinare !

Dupa ce mi-am revenit am facut si o poza:
http://picasaweb.google.com/Cristian.Gherghinescu/USA2006#5177641950715265442

Anonim spunea...

Intr-adevar, la Metropolitan Museum of Art, NY - este expusa o colectie a operelor lui Brancusi. De asemenea, exponate ale lui Brancusi sunt expuse si la Museum of Modern Art, NY, etajul 4 cred, alaturi de Picasso. :)
In ambele muzee, Brancusi este prezentat ca fiind un francez, nascut in Romania.

daniel spunea...

eu am vazut cca 20 de opere de-a lui Brancusi,inclusiv pasarea (de fapt erau vreo 3 din materiale diferite) la muzeul de arta din Philadelphia,acum vreo 8 luni;avea camera lui,si era... francez nascut in Romania;se pare ca Romania nu i-a vrut lucrarile...

Anonim spunea...

nu stim sa cistim....pe ceei cinstiti....asa santem noi romanii...!!!

Anonim spunea...

Invatam incet incet. Poate urmatoarea generatie va schimba cate ceva.

Anonim spunea...

Si eu am vazut una din pasarile sculptate de Brancusi la un muzeu in Viena, Muzeul Albertina

Anonim spunea...

Langa Centrul Pompidou din Paris exista un muzeu Brancusi, intr-o cladire dedicata marelui sculptor. Aici se afla marea majoritate a lucrarilor sale(originale sau copii)precum si interiorul atelierului reconstituit.
Nu trebuie ocolit.

Anonim spunea...

"Invatam incet, incet..." probabil, dar eu sunt sceptic ! :( oricum, cert este ca uitam teribil de repede !

Anonim spunea...

Trebuie sa speram ca invatam si nu uitam. Altfel...

Anonim spunea...

Nu trebuie nimic ocolit din ceea ce este Romanesc. stiati ca BRANCUSI a fost reincarnarea unui mare sfant? Asa cum a fost si Wiliam Blake (reincarnarea Sfantului Gavriil) a fost inchis de catre preoti. Poeziile sale sunt o descriere a vremurilor de acum. Brancusi este un mare sfant, lucrarile sale sunt ale lui Dumnezeu.

Anonim spunea...

sper sa le vad si eu cindva

Anonim spunea...

eu vreau sa le vad si eu cindva

Anonim spunea...

Chiar asa. Unde o fi bustul lui Chitu?

gate"s kiss spunea...

nu am vazut spre regretul meu nici o lucrare brancusi dar sunt sigura ca sunt geniale!sunt mandra ca sunt romanca,cred ca ceilalti ne invidiaza pentru geniul nostru de aceea spun lucruri atat de incredibil de urate despre noi!!!!SUNTEM UNICI IN GALAXIE !!!!

Elena spunea...

Brancusi a fost unul dintre cei mai mari sculptori moderni. Ar trebui mediatizat mai mult in Romania.

Unknown spunea...

Am vazut si eu lucrarile lui Brancusi in Muzeul de Arta Moderna din NY. Orice om,indiferent de natie,varsta,sex sau altceva ramane "MUT" in fata acestor lucrari. Am stat deoparte si am urmarit reactia multor oameni.Multi au venit insototi de cunoscatori care le explicau in ce consta maiestria si intelesul multiplu pe care fiecare sculptura il emana. Jos.la parter,o biblioteca a muzeului avea si foarte multe cataloage si biografii ale maestrului.Ca sa nu avem confuzii: este vorba de muzeul care in holul de la intrare are expusa impozanta sculptura a lui Rodin,"Balzac"

Anonim spunea...

Pasarea maiastra din bronz sculptata in 1911 este expusa la Galeria Tate din Londra.
O alta Pasare maiastra din marmura alba este la MoMA New York.
Bustul lui Gheorghe Chitu afost expus in Craiova in parcul Bibescu, dar in prezent nu mai exista fiind distrus

Anonim spunea...

16. Fie a, b  N, a  b. Să se scrie un algoritm pentru calculul numărului combinărilor de a elemente luate cîte b. AJUTATIMA VA ROG SA FAC PROBLEMA DATA!!!!

Trimiteți un comentariu

Campanii non-profit