De'ale scolii

Cum se face un ierbar

Una din temele de vacanta este sa fac un ierbar. M-am documentat cum se face:


1. Culegerea si denumirea plantelor

Se culeg plante care sunt intregi (nedeteriorate), tinand cont de caracteristicile lor si care se gasesc din abundenta in locul respectiv. Nu se culeg:

  • plante din parcuri si zone protejate
  • plante rare care nu sunt in zonele protejate
  • plante otravitoare.
Imediat dupa culegerea plantelor se stabileste cardul plantei: familia, denumirea, locul culegerii, data culegerii si numele culegatorului.


2. Presarea si uscarea plantelor

Plantele trebuie presate in scurt timp de la culegere, astfel incat sa isi pastreze culorile. Se pun intre hartii de ziar si apoi se pun carti (sau alte greutati) peste ziare. Daca plantele sunt prea umede trebuie sa se schimbe ziarele zilnic. Daca nu, ziarele se pot schimba odata la doua zile.


3. Crearea unui dosar

Fiecare planta se asaza pe o foaie separata prin prinderea cu scotch. Tot pe aceasta foaie se lipeste si cardul plantei. Foile se asaza intr-un dosar. De regula fiecare dosar se refera la o familie de plante. Mai multe dosare se pun in bibliorafturi.


Ierbarul se pastreaza intr-un loc uscat si ferit de praf.


39 comments:

Anonim spunea...

Foarte frumos post.

Anonim spunea...

Am facut si eu odata un ierbar. Cand eram la scoala.

Anonim spunea...

faceam si eu ierbare cand eram mic :)

Unknown spunea...

Cand e gata pun poze pe blog.

Dobroi Radu spunea...

daca ne-ar da si noua de facut asa ceva, ce bine ar fi :)

Anonim spunea...

Cred ca o sa-ti iasa frumos.

Octav92 spunea...

e tare ;) dar nu cred ca blogul e facut de tine :)

Unknown spunea...

@dj-octav: Faptul ca nu crezi nu e important. Daca iti place continua sa citesti.

Unknown spunea...

@ana: Ma straduiesc. Si eu sper sa iasa. Ma aleg cu o nota buna la biologie :) . Multumesc.

Unknown spunea...

@swamp: Multumesc de apreciere.

Anonim spunea...

Si eu facut Ierbar la botanica in clasa a 5-a . Si planse la anatomie intr'a 7-a. Si am luat cate o nota mare :">.

Anonim spunea...

Eu trebuie sa fac un ierbar pentru facultate ca is la biologie mersi de sfaturi am de stran vreo 300 de buruieni adik plante

Anonim spunea...

sunt a 10!!!!!!!!11 si`mi cere ierbar..:| Doamne ce femeie de profesoara mai am!...

Anonim spunea...

daca aveti nevoie de un ierbar ma puteti contacta la 0751229325 sau 0745544231

Anonim spunea...

e tare acest post si eu am de facut un ierber pana la sfarsitul lui mai prima data mi sa parut greu dar acum nu mi se mai pare

Anonim spunea...

isi faine ierbarere ou da

Anonim spunea...

e tare as vrea si eu unul dar nu cred ca e facut de tine toti e superr...

Alexandru Giurca spunea...

Aici ai pozele celui facut de mine: http://picasaweb.google.com/alexandru.giurca/CumSeFaceUnIerbar

magda spunea...

magda_se pune denumireaa locul de unde se culege cand infloreste cum te numesti tu

magda liusnea spunea...

magda liusnea iacobeni com dangeni jud bt_ trebuie a le prinzi pe foaie cu scoci

Anonim spunea...

imi puteti spune detaliat cum sa fac un ierbar?
am incercat de 3 ori si mi-a mucegait!de ce?habar n-am.....

Anonim spunea...

sa-mi zica cnv pls!!! am nevoie pana pe 12 sept!E urgent!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Alexandru Giurca spunea...

Au mucegait pt ca ai cules cu spori de mucegai pe ele. Apoi trebuie sa le presezi intr-o hartie mai poroasa care absoarbe apa.

Anonim spunea...

pentru anonim si nu numai:
am deja confectionate 2 ierbare cu plante medicinale. daca e careva intersat: 0748901868 Andreea

Anonim spunea...

plante cu spori de mucegai pe ele? m as mira unde NU ai gasi asa ceva. pana si perparatele destinate a fi administrate intravenos au un procent minuscul de microorganisme. iar daca plantele au mucegait este datorat faptului ca au stat in hartie umeda- umezeala fiind un mediu propice pentru mucegaiuri

Anonim spunea...

si eu am nevoie de un ierbar???????

Anonim spunea...

are cineva unul disponibil?e foarte frumos al tau Alexandru

Anonim spunea...

Trebuie sa fac un ierbar.:-S.Avem o profa extrem de rea.Nu te lasa nici sa strănuţi ca iti da 2. Sunt norocoasa am media 10 %%- Sunt considerata tocilara clasei

Anonim spunea...

foarte frumos eu acuma fac inerbar am doar 13 plane pana la 15 mai trebe !!! :D

Anonim spunea...

Si eu am un ierbar de facut...e zupper BAFTA!

Anonim spunea...

l-am facut ce cool a iesit!!!(ierbarul)

Anonim spunea...

shi eu l-am terminat .... maine il predau Doamne ajuta :D

Anonim spunea...

ce post urat .esti jenant

Anonim spunea...

Foarte frumos o sa incerc si eu sa vad daca o sa-mi iasa FELICITARI!!! Am glumit este foarte urat pentru ca deoarece fiindca miau mucegait frunzele si plantele . Este foarte foarte foarte foarte foarte foarte foarte foarte foarte urat

Anonim spunea...

da ma rog !!!! e mishto dar tre sa ai rabdare sa il faci frate!! Oricum ,nmc deosebit.Detalii detalii

Anonim spunea...

o porcarie in toata regula !!! Cine drak' a facut asa cv e prost rau . Tu nu te gandesti ca se mucegaiesc frunzele?

Anonim spunea...

Fac orice tip de ierbar, cu plante din flora spontana sau cultivate. Cei interesati sa cumpere ma pot suna la nr 0748901868.

Anonim spunea...

=))

Anonim spunea...

Foarte frumos, dar ce trebuie sa scri in acel card al fiecarei plante?

Trimiteți un comentariu

Campanii non-profit